Jun 12, 2018

Avisen.dk | 12. Juni 2018 | ~ Kæmpe skandale: 774.000 biler tilbagekaldes ~ | .. I 2015 blev Volkswagen afsløret i snyd med udledning. Nu må konkurrenten Daimler tilbagekalde mange biler .. | Blogger: [💨🚘Car manufacturer cheats. After VW Diesel emissions scandals, Renault and Fiat does it, now Daimler and God knows what⛍⛐] ... (Verdens bedste 'tyske' biler, som Trump ønsker skal aflives i USA, i kattepinen) ... Det er officielt: Volkswagen er verdens største bilproducent i 2016 og de snyder også. De er dog, ikke de eneste (alle gør det, men holder kortene tæt) .. Global eksponering af VAG-gruppen/Volkswagen Group er kun én af mange bilproducenter som snyder med brændstofforbruget (CO2-emissionen)... Men det er ikke grunden til, jeg skipper service hos min Skoda forhandler... Det koster et kongerige... Med en timepris på over 1000 kr. med dyre, flotte værkstedshuse og personale, må de snart have et problem. Fx: Bremser adskilles/renses/smøres aldrig, med mindre, du betaler ekstra, de udskifter ikke kabinefiltre per automatisk, der findes mange andre eksempler. Du betaler 2-3 gange så meget for tilbehør, kunne være bundmåtter, end andre steder. Er det så meget bedre kvalitet?.. Ved service hos autoriseret VW, betaler du, udover checklistens fastpris, som er dobbelt så høj end hos andre, hver gang værkstedet skal 'foretage' sig noget på bilen, hjulaftagelse koster en takst, sætte hjulet på igen - alt koster en bestemt takst og så fremdeles. Faktisk er det sådanne, at du selv kan købe, værkstedsinventar og værktøj til din bil (folk gider ikke eller ønsker at have forstand på biler)... Eksempel er en professionel "diagnosetester" til VW, Audi, Seat, Skoda m.fl., koster omkring 1000 kr. i en tilbehørsforretning på nettet... Hos ikke-autoriseret værksteder koster det omkring 4000 kr. for en VAG-PC diagnose system, mens hos et dansk autoriseret VW, koster den over 100K. Ja - 100.000 kr. (har forhørt mig)... Men VW ved det godt, så de har lavet et lille stunt, for at tvinge kunderne til kasserne, de låser elektroniske enheder med koder, så ingen andre end dem selv, kan betjene og servicere disse. Fx de vanvittige mange styre enheden af forskellige informationer som eksempelvis hjulhastighed, ABS-bremsefunktioner og motor styring eller Deres Multimedia Information Systemet, som jeg selv har haft en del problemer med.. Der er ingen tvivl om rollen som Nazityskland og en vis mislykkedes kunstner med en sjov overskæg havde i skabelsen af Volkswagen og selvfølgelig stjæler de know-how fra hinanden, men desværre også skandaler i den Tyske bilindustri... Hvordan de stadigvæk kan gå på benene og overleve billion store bøder, forstår jeg ikke... Nu i kattepine igen, med Daimler, som står bag Mercedes-Benz... |

Daimlers øverste chef, Dieter Zetsche, er under pres. Han har mandag meddelt, at 238.000 biler i Tyskland tilbagekaldes for ulovlig software. Det sker, efter at tyske myndigheder har afsløret snyd med udledning under test. Foto: John Macdougall/AFP
READ MORE: https://www.avisen.dk/tyskland-kraever-774000-daimler-biler-tilbagekaldt-f_502376.aspx