Apr 7, 2020

🚢~ Scandinavian Star-branden: Myriader af mistanker om forsikringssvindel. Nu melder Politiken klart ud og nyt vidne peger på oppustet forsikring (SoTW) ~ | Blogger: [👤Million dollar spørgsmålet: HVEM er forsikringsmægler Preben Rueda Martin, aka mæglerselskabet Amagerbro Assurance v/ Preben Pedersen, der hjælp bla. Linse Kessler og hundredvis af andre danskere, med papirarbejdet fra sin virksomhed i Spanien. Den Lyserøde Elefant i rummet, som INGEN, snakker om, mere🐘] ... Mens B.T., Politiken.dk og Scandinavian Star dokumentaren på DR aldrig nævner, Preben Rueda Martin, så har jeg set beviser på, han er MANDEN med leen... Dette nye vidne, som Politiken tirsdag på 30-årsdagen for katastrofen, der kostede 159 mennesker livet skriver om, hedder Svein Dammen. Han var i 1990 forsikringsmægler og medejer af det norske mæglerfirma Arvid Bergvall, som formidlede en del af den kaskoforsikring på skibet, der var gældende før den nye forsikring til 24 millioner dollar... Men Jeg tror på verdensalt redaktionen, at forsikringsmægler Preben Rueda Martin, har været en del af det fine selskab og som er bosat i det beskyttede Spanien, der også hjalp Linse Kessler og hundredvis af andre danskere, med papirarbejdet i sin Bed & breakfast fra Spanien, (nu konkurs) uden udleveringsaftale... [LÆS VIDERE]... |

Øverst - Preben Rueda Martin. N.venstre - Scandinavian Star. N.højre -
Søfartsstyrelsens forhenværende skibsinspektør Flemming Thue Jensen.

Nyt vidne i Scandinavian Star-sag peger på oppustet forsikring

https://politiken.dk/tag/main/Scandinavian_Star

********************************************************



Scandinavian Star-branden: Myriader af mistanker om forsikringssvindel. 


**Blogger: OG HER BOR ALTSÅ: danske forsikringsmægler Preben Rueda Martin, der hjælper Linse Kessler og hundredvis af andre danskere, med papirarbejdet i sin virksomhed i Spanien... 

Han har i en årrække assisteret andre entreprenante danskere i Spanien, drevet egen virksomhed i Danmark, og så formidlede han forsikringen af Scandinavian Star, der på tragisk vis gik i brand 7. april 1990 i Nordsøen, skriver EB.dk (1990 - u/ mæglerselskabet Amagerbro Assurance v/ Preben Pedersen).. 
".. Preben Rueda Martin fortæller, at han kendte Scandinavian Stars ejer, Henrik Johansen, gennem sit arbejde som forsikringsmægler, og at han forsikrede færger for Johansen før Scandinavia Star. Desuden havde Preben Rueda Martin gode forbindelser til forsikringsselskaberne Fjerde Sø og Skuld, der stod for forsikringerne af Scandinavian Star (skriver EB.dk) .." 
... Det, der fik verdensalt.dk op i det RØDE felt, var denne bemærkning
".. Preben Rueda Martin fortæller, at han har 🤞hørt🤞 om forsikringssvindel, men at han i forbindelse med sit arbejde med Scandinavian Star 👉aldrig👈 bevidnede noget, der kunne antyde det ..
Efter verdensalt.dk har undersøgt sagenskerne og smidt en del artikler ud om dødsskibet M/S Scandinavian Star i en årrække, springer denne måske ALTAFGØRENDE personlighed, frem i lyset, efter han har været GODT GEMT VÆK, fra danske og norske interesser, i mere end 28 år ... 

Det tog mig et splitsekund, men har også været inde i sagen før, at finde bevis for, eller en proklamation om, at SolkystKongen, Preben Rueda Martin, 'måske' IKKE, er så fin i kanten, som han udgiver sig for ... 

Følgende er hentet fra: "Krav om kommisionsundersøgelse. Scandinavian Star / Mike Axdal imod den danske stat. D.2. august 2006, Sandheden om Scandinavian Star skandalen." og et lille udsnit fra punkt 11 via Transcript fra Jesper Damgaards (kommentarspor): 
"..(..).. Salgsdokumentet dateret d. 23. januar 1990 var udelukkende ment som et pressionsdokument for, at opnå den højeste tænkelige forsikringskasko på skibet. Derfor var den ikke underskrevet af en sælger. Salgsdokumentet blev brugt overfor mulige kaskoforsikringsselskaber med en oplysning - se her, kunne i være interesseret i at tegne forsikring på Scandinavian Star, vi sælger eller vi køber skibet for prisen USD 21,7 millioner under forudsætning af, at vi kan få skibet kaskodækket i deres selskab. Dvs. det har således været mæglerselskabet Amagerbro Assurance v/ Preben Pedersen, i dag kendt som Preben Rueda Martin bosiddende på solkysten i Spanien, opgave at finde kontakter som kunne skabe kaskodækningen. Aftalen dateret. d. 23. januar 1990 er, som jeg og andre sagkyndige kun brugte som pression for, at få tegnet en urimelig høj kasko på skibet og siden er den aftale kun brugt som et dokument uden anvendelse..(..).."
Jeg vedlægger dokumentation ... "krav om kommisionsundersøgelsen" og "Transkript fra  Jesper Damgaards (kommentarspor):" 

💭 PS: ud af de mange, mange, mange skandalesager som den danske regering har efterladt sig i kølvandet, lige siden venstreregering under I.C. Christensen blev i 1908 ramt af en skandalesag, da justitsminister P.A. Alberti blev dømt for bedrageri og Tamilsagen i 1993, hvor en rigsretssagen imod daværende justitsminister Erik Ninn-Hansen, blev søsat, HVORFOR, sørger man for, at den catalanske ekspræsident Carles Puigdemont, går planken ud, mens Preben Rueda Martin, som har skiftet navn fra Preben Pedersen, går FRI sammen med medsammensvorne i London, advokater, Norsk politi, danske og andre regeringer, o.s.v.? 




*******************************************************************************



11 Transkript fra  Jesper Damgaards (kommentarspor):

Hvis man sammenholder skibets markedsværdi på tidspunktet for branden d. 7. april 1990 og vurderingen på skibet i Hverken i 1984 eller i 1990 ville Scandinavian Star have indbragt mere end 7,3 millioner USD hvis der i det hele taget var en køber. Niels Erik Lunds senere forklaringer om, at der var flere interesserede købere til skibet, er udokumenteret og hænger ikke sammen med virkeligheden, Havde dette været tilfældet, havde Stena Line selv solgt skibet især af hensyn til den vanvittige påståede salgspris til Henrik Johansen til 21,7 millioner i Hvorfor skulle Stena kun have godt 7 millioner USD for skibet hvis de kunne få 2 gange mere. Dette er heller ikke undersøgt i den politimæssige efterforskning. Det hele i denne sag handler om noget ganske andet end både Justitsministeriet og Rigsadvokaten vil gøre det til. Salgsdokumentet dateret d. 23. januar 1990 var udelukkende ment som et pressionsdokument for, at opnå den højeste tænkelige forsikringskasko på skibet. Derfor var den ikke underskrevet af en sælger. Salgsdokumentet blev brugt overfor mulige kaskoforsikringsselskaber med en oplysning - se her, kunne i være interesseret i at tegne forsikring på Scandinavian Star, vi sælger eller vi køber skibet for prisen USD 21,7 millioner under forudsætning af, at vi kan få skibet kaskodækket i deres selskab. Dvs. det har således været mæglerselskabet Amagerbro Assurance v/ Preben Pedersen, i dag kendt som Preben Rueda Martin bosiddende på solkysten i Spanien, opgave at finde kontakter som kunne skabe kaskodækningen. Aftalen dateret. d. 23. januar 1990 er, som jeg og andre sagkyndige kun brugte som pression for, at få tegnet en urimelig høj kasko på skibet og siden er den aftale kun brugt som et dokument uden anvendelse. Som jeg også ser sagen er selskabet KS Scandinavian Star også kun et flop i relation til et tilhørsforhold til Henrik Johansens interesser i Danmark. Jeg vil bestemt ikke bestride, at hensigten med KS selskabet var, at indsætte Scandinavian Star i rutefart, men vi taler om et ikke dansk KS scandinavian Star selskab i London under helt anden ledelse end Henrik Johansen. Jeg viser i den forbindelse til det dokument hvori Niels Erik Lund af KS Scandinavian Stars engelske Advokat Jay Allan Tooker, blev indskrevet i Bahamas skibsregister som managing Owner af Scandinavian Star d. 30. marts Jay Allan Tooker er omtalt i skrivelser fra advokat Sven Rosenmeyer Paulsen som værende advokat for selskabet KS Scandinavian Star- mens advokaten for SeaEscape, også ansat i samme advokatfirma i London, Daniel Tindall var udpeget som advokat for SeaEscape i handlen af Scandinavian Star. Jeg mener, at man bør undersøge mulighederne for, at et helt andet selskab var påtænkt til at skulle have stået bag Scandinavian Stars drift og dermed rederiselskab, idet jeg skal vise til, at Niels Erik Lund, Via selskabet Marne Investment co. SeaEscape, skulle stifte International Shipping Partners i Danmark.

Tak fordi du læste på min blog

Namaste

No comments:

Post a Comment