Dec 25, 2019

🛳️💸🛢️ ~ Operation bilvask: Sådan vil anklagerne fasttømre korruptionssag mod Mærsk og den brasilianske bestikkelsessag kan vokse sig større ~ | Blogger: [👉Og vi ved, at Mærsk scorer kassen på lav skattebetaling i Nordsøen👈] ... Alt imens danskerne kløjs i andebenet, råæder sig i et væk og forældres forkælelse dræber børns glæde, fester de danske Guld1000 virksomheder og Deres korrupte politikere videre, som intet er hændt.. Radio24Syv's - 'Det, vi taler om' (Danmarks bedste sladdermagasin der graver i ugens store skandaler, overraskelser, forargelser), tog også fat i sagens kerne, nemlig, at Mærsk, har snydt så vandet driver og regeringen har stillesiddende set måbende på, igen, igen. Det virker på mig, når storkapitalen taler, så bukker og nejer vi, ellers tager de bare røven på os alle.. Ifølge Kirsten-Birgit, Den Korte Radioavis, giver ny investering 7000 gange igen. Mange investorer ville være lykkelige bare deres overskud gav 15-20 procent, over en årrække, derfor er det også helt vildt at se, et overskud der giver 70.000 procent. Det er ikke desto mindre præcist hvad A.P. Møller - Mærsk har opnået, som har fået propperne til at springe på esplanaden. Op til valget 2015, gav Mærsk fire mio. kroner til partierne(Venstre, De Konservative, Liberal Alliance, Dansk Folkeparti samt Radikale Venstre), som forhandlede ny Nordsø-aftale, som netop er kommet på plads. En aftale som giver Mærsk muligheden for at afskrive 30 mia. kr. at renovere det faldefærdige Tyra-gasfeltet. Selv samme gasfelt som Mærsk sammen med Dansk Undergrunds Consortium allerede har pumpet 100 milliarder kubikmeter gas op siden de fik rettighederne af Shell i 1967.. Nu må de danske skatteydere til lommerne, fordi Mærsk ikke lige har lagt penge til side til at vedligeholde Tyra-feltet. Ifølgfe Kirsten-Birgit. ".. Den bedste investering lige nu, er vist, partistøtte, siger CEO for A. P. Møller, Søren Skou, der dog ikke vil tage hele æren for investeringskonceptet, - Det vil jeg ikke, det var sådan set bankerne som scorede det største overskud på 120 milliarder ved bankpakkerne, som skatteyderne, stadigvæk betaler af på, men det er aktionærerne ligeglade med, siger han til Den Korte Radioavis ..".. 🛢️Den danske containermastodont Maersk har været i uføre, masser af gange.. Ikke så langt tilbage, blev Mærsk undersøgt for karteldannelse på ruterne fra Asien. Ud over Maersk Line-datterselskaber er det MSC, CMA CGM, Hamburg Süd, Pacific International Line samt Safmarine, som også er ejet af A.P. Møller-Mærsk, der var under lup for kartel mellem Sydafrika og Asien, skrev Reuters.. 🛢️I 2005, beskyldte amerikanske og irakiske topfolk A.P. Møller-Mærsk for at have udnyttet krigens kaos til sætte sig på Iraks største oliehavn.. 🛢️Så har vi den meget mærkelig sag (link), hvor Mærsk har assisteret filmselskabet, Hollywood-filmen om pirater, men filmen puster til en strid mellem kaptajn og besætning på Mærks-skib.. 🛢️2010 - Olieselskabet Mærsk Olie og Gas skulle forklare sit oliespildsfusk til Miljøstyrelsen. Samme tidspunkt (2011) anklagede Enhedslisten desuden Mærsk for olietyveri, fortielse om olieindustrien der ønskes nationaliseret... 🛢️2014, Det brasilianske politi mistænker Mærsk for at have bestukket sig vej til kontrakter med det statsejede olieselskab Petrobras og den omfattende korruptionssag, er nu så alvorlig, at det kan ende med, at Mærsk, bandlyses fra at lave forretning med den brasilianske regering... De store fisk, spiser altid de små, og os danskere er igen, (igen og igen), til grin, for hvem er det der betaler hele gildet med dyre advokater, gratis ta-selv-bord for Mærsk, banker og Dansk adel?. Ja, nemlig, os skatteydere... |

Foto: Phil Noble/Reuters/Ritzau Scanpix

Der er er dukket flere mistænkelige Maersk-relaterede kontrakter op i Brasilien, lyder det i et interview med den brasilianske anklager.

Tag med bag kulissen i den omfattende korruptionssag, der kan ende med, at Mærsk bandlyses fra at lave forretning med den brasilianske regering.


****************************************************************


© Verdensalt.dk - Logo's legestøj (Lego Maersk) og Ex-Navy SEALS fundet død på 'Captain Phillips skip' peger på Maritime Piratkopiering - Scam. Samtidigt, ophugges Mærsk skibe på farlige værfter i Indien....

(The Maersk Line cargo ship company has been mired in lawsuits, payouts and ‘pirate’ attacks. Under the Jones Act, a seaman can sue a subsequent employer for negligence. Nine crew members along with Richard Hicks, sued the well-known shipping line over safety concerns following the attempted Somali seizure of Maersk Alabama. According to the crew, the cargo ship should have never been in the Gulf of Aden)
LÆS VIDERE: http://jyllands-posten.dk/debat/blogs/runelund/ECE9810981/maersk-scorer-kassen-paa-lav-skattebetaling-i-nordsoeen/

http://www.france24.com/en/20170702-iran-total-oil-deal-sanction
Mærsk og magteliten, Lady Diana fortæller og Kronprinsessen knokler – anden time. Hør podcast Del 2.


http://www.verdensalt.dk/2017/08/bb-21-august-2017-mrsk-slger-maersk-oil.html
http://www.verdensalt.dk/search?q=m%C3%A6rsk
http://www.verdensalt.dk/search?q=total


Læs også: Skifergas: Enhedslisten vil stoppe prøveboring uanset prisen  
Læs også : Udvinding af Skifergas i DK- Gevinst for staten, skidt for miljøet - Aktuelt
Læs også: Fracking firms should be free to cause earthquakes when drilling – academics 
Læs også: Skifergas: Enhedslisten vil stoppe prøveboring uanset prisen - 30. Maj 2015
Update: Radioaktivt affald - showstopper for skifergas? Total har indstillet boret ved Dybvad i Nordjylland, men selskabet trækker problematiske spor efter sig. Der er nemlig deponeret radioaktivt affald på lossepladsen i strid med lovgivningen. 24. feb 201 
Update:Der er ingen planer fra sundhedsministerens side om, at overvåge om Totals skifergasboring ved Dybvad i Vendsyssel har spredt radioaktivt materiale. dr.dk - 6. Sept 2015
Update:Total stopper prøveboring – men Danmark stadig i farezonen - Greenpeace - 26.Aug 2015
Læs også: Udvinding af Skifergas i DK- Gevinst for staten, skidt for miljøet - 6. Maj, 2015
***************************************************

No comments:

Post a Comment