Jan 22, 2017

"No more free Facebook in Denmark - now you pay through the danish tax system " on social media (".. Folkets Avis: Politikere promoverer sig selv på at "skabe" arbejdspladser og tiltrække verdenskendte brands. I virkeligheden sælger politikerne ud af skatteydersubsidierede ressourcer – og de internationale brands promoverer sig som grønne på bekostning af skatteyderne.. ".".. Fiskal måletekniker gennem 20 år i energisektoren: Apple har planlagt at bygge 160.000 m2 med et forventet elforbrug på 142 MW. Facebook vil bygge 56.000 m2. Lad os bare antage, at de samlet vil forbruge 200 MW, selv om en artikel i Ingeniøren 19/1-17 anslår det dobbelte.. 200 MW, for at gøre det læseren forståeligt, svarer til årlige 1.752.000.000 kWh, hvilket er 5% af Danmarks samlede elforbrug. Når du betaler din elregning, så er de 20 øre pr. kWh vokset ca. 11 gange. Inklusiv moms betaler du vel 230 øre, hvoraf en del ganske vist er distribution, som også datacentrene må betale. Apple slipper med en elafgift på 0,5 øre pr. kWh. Datacentrene får således mindst 40 øre i rabat pr. kWh, så lad os regne på dette sikre tal. 1.752.000.000 kWh x 0,40 DKK = 700.800.000 DKK Antager vi at der skabes i alt 300 faste stillinger, svarer det til 700.800.000 DKK / 300 arbejdspladser = 2.336.000 DKK/arbejdsplads som DU altså er med til at finansiere over skatten. Dertil kommer at dette koster et ukendt antal årsværk i den offentlige administration. De mindst 700 mio. DKK, som gives i skatteyderfinansieret rabat, de er med afskaffelsen af PSO implementeret i din skat".".. Med disse aftaler kan politikerne hidkalde en mediestøttet journalist som uden kritiske spørgsmål kan fortælle vælgerne, hvordan politikerne har skaffet Apple/Facebook til Danmark..")

Datacenter. Foto: Gmaxwell / GFDL
Fiskal måletekniker gennem 20 år i energisektoren
Uddannet Industrilaborant
Studerende Bch Technology Management and Marine Engineering


Af Peter Poulsen - lør, 21/01/2017 - 09:59

Politikere promoverer sig selv på at "skabe" arbejdspladser og tiltrække verdenskendte brands. I virkeligheden sælger politikerne ud af skatteydersubsidierede ressourcer – og de internationale brands promoverer sig som grønne på bekostning af skatteyderne.


Læs videre: https://www.folkets.dk/c/slut-med-gratis-facebook-du-betaler-over-skatten