Aug 3, 2014

Volkswagen - Eyes on the road - se den før din nabo! Genial public service-meddelelse, og den effekt den har på biografgængerne.


Se Videoen først inden du læser videre..

Distraheret kørsel er fortsat dødbringende for trafiksikkerheden i hele verden. I USA, "National Highway Traffic Safety Administration" kørte en grafisk reklame spot i April for at appellerer til unge om farerne ved sms'e og bilkørsel. I Hong Kong, har Volkswagen hjulpet med en teknologisk kyndig måde at få folk til at forstå faren.

For at få den innovative annonce til at virke, blev en biograf udstyret med en placerings-baserede broadcaster, som kunne sende en masse tekst til alle i rummet på én gang. På samme tid, kørte een særlig kort film, før biografgængerne skulle se Deres film.

Det virker som en yderst effektiv måde at få folks opmærksomhed på, om farerne ved at sms'e og bilkørsel. Det eneste store problem med det er, at tv-selskabet begrænser publikum til de mennesker i et bestemt sted.