Jul 22, 2019

🚄 ~ Indkøb af nye eltog for 11 milliarder sendes i udbud - Nu har DSB fået grønt lys til at indkøbe nye el-tog. Togbane til Billund skaber øget biltrafik: Dansk Folkeparti forsvarer fortsat projektet (Verdensalt, Arkivskabet) ~ | Blogger:[🚆Here We Go (again) !! 🙄. How Can Electric Trains be Green? Why hydrogen trains are the BEST choice for mankind, but Predatory Capitalism and the Rise of the “Global Corporatocracy”, cannot profit from zero-emission trains✊] ... {DSB - Den Sanseløse Bankerot} ... PS: Luxembourg Becomes First Country to Make All Public Transit Free 🤗 ... PSS: DTU Roadrunners økobil har allerede slået alle rekorder – og nu skal den være endnu mere miljøvenlig. To studerende på holdet fortæller hvordan (og HVEM er sponsoren: DING! DING DING! -- Shell Trading and Supply and Shell Energy Europe Limited🛢️🤨) .. Transportminister Ole Birk Olesen (LA) skal jo hele tiden sørge for, at 'pleje og nurse' de private og lukrative selskaber som lever af at tilbyde fossile brændsel som Maersk Oil, og alle de privatejet energi- selskaber - de regeringsvenlige kompaner. "20 mia kr. eller 20.000.000.000 funny money 'kan' regningen komme til at lyde på for skatteborgerne, at få eltog i hele Danmark??" Whaaaat?...🤩 Tyskland vil introducere verdens første nul-emissions passagertog, drevet af brint🙋‍♂️ Niedersachsen har allerede bestilt 14 af slagsen, fra det franske firma Alstom. 5 delstater i Tyskland har allerede købt 60 togsæt. Forventet åben for offentligheden, December 2017.. Hvorfor er der pinlig tavshed fra den danske dagspresse, centraladministrationen, Arriva, Movia og DSB?🙄 Independent skriver, at der er udvist interesse fra Holland, Danmark og Norge? Har du hørt noget? NASA har brugt flydende brint til at drive sine raketter ud i rummet siden 1970'erne. Sveriges hovedmål er, at udelukkende at operere på vedvarende energi i 2040.. Spanien vil køre på 100 procent vedvarende energi, lover Energiboss. Men vent, de snakker om "vindenergi".. Hvor er brint- og fri-energi evolutionen?? ... Nåååå.. vent... 'Regeringen vil stoppe salg af nye diesel- og benzinbiler i 2030' (el-bilerne kommer)... Puuuuha!.. Jamen så er alt okay igen... Godfather bevares... LÆS VIDERE... |

Alstom's hydrogen train Coradia iLint (zero-emission train)    - VS.  -    Alstom Coradia LINT 41 (traditional diesel) 
LÆS VIDEREDSB får grønt lys til at indkøbe nye el-tog
https://www.jv.dk/danmark/Togbane-til-Billund-skaber-oeget-biltrafik-Dansk-Folkeparti-forsvarer-fortsat-projektet/artikel/2737935

Blogger: Jeg studsede over en meget flot præsentation som hedder "..Hydrogen Link - En Grøn Nordisk Hydrogen Transport Korridor.." , men fra 2005. Har du set eller hørt om den nye skabelsen af et netværk af tankningsmuligheder for brint, der kan føre til etablering af en ”brint- korridor” mellem Norge, Sverige, Danmark og Tyskland?...
Ja, der er store miljøfordele ved at køre med elektriske tog i stedet for dieselmotorer (NOx'er og partikler fra dieseltog m.m.)... 
Q: Men, hvorfor lærer man ikke af Tyskland, vores naboland? Elon Musk kan vi ikke regne med, han er en Deep State operative .. 

Q: Hvorfor introducere Danmark ikke også nul-emissions passagertog, drevet af brint (Hydrogentoget - Coradia iLint)?? ...

Q: Hvordan beregner Folketinget og embedsværket, elektricitet, bæredygtighed og grøn omstilling?

Q: Hvorfor producerer vi stadig, elektricitet fra fossile brændstoffer? Ikke alt elektricitet kan betale sig at producere fra vindmøller, som også koster penge at drive...
Fossile brændsler betragtes som ikke-vedvarende, fordi det ikke kan genopfyldes på en menneskelig tidsramme. Det betyder, at i sidste ende udtømmes Jordens kul, naturgas og olie reserver, og elektricitet vil ikke længere, kunne produceres på denne måde... 
Q: Hvordan sikre vi os, at de eltog der produceres og miljøregnskabet kontra diesel er en rentabel forretning og strømmen der produceres via biomasse, affald og kernekraft der hentes fra udlandet, ikke koster Danmark og skatteyderne og forurener verden, mere, end det ekstra tog-elforbrug der skal dækkes via kul- eller vindkraft?..

Q: Hvordan sikre vi, at togproducenten ikke er fra den italienske mafia, som snyder os (igen)? ... I 2001 var regningen for at få eltog i hele Danmark: 4,6 milliarder kroner - for elmaster og -ledninger og det blev stemplet som urentabelt for samfundet. Prisen på at elektrificere resten af de danske jernbanestrækninger er steget med omkring 50 procent siden 2001, viser nye beregninger, som Ingeniøren har foretaget sammen fagfolk. Med andre ord, i 2008 steg det med 50 procent, regningen blev til 6,9 milliarder kr. 2018, skal 150 nye eltog til en samlet pris på cirka 11 milliarder kroner og hertil har man IKKE beregnet omkostninger til elmaster og -ledninger, omskoling og specialuddannelse af togpersonale, valg eller udskiftning af togoperatøren, prisen på at udfase og skrotte de skandaleramte IC4-tog og IC3, prisen på udskiftning af Banedanmarks sikringsanlæg osv. osv. Så bliver regningen vel på 20 mia. kr.?



!... Vi kan vel med garanti sikre os, at den italienske togproducent, AnsaldoBreda, der stod bag IC4, ikke længere er velkommen. Men den italienske mafia spiller stadig et pus - to italienske firmaer ramt af korruptionssag - nu skal de bygge danmarks tredjestørste bro (storstrømsbroen) ...

!... Vi ved, at NoX fra DSB's dieseltog gør luften farlig for passagererne. Dansk Jernbaneforbund, forskere og organisationer, langer hårdt ud, efter DSB. WHO har for nylig hævet klassifikation af dieseludstødning så den nu 'betragtes' som definitiv kræftrisiko. Partikler (soot) befandt sig allerede i den kategori. I Danmark består den offentlige trafik i høj grad af dieseldrevne køretøjer, og for DSBs vedkommende oven i købet af alvorligt forældet materiel, som forurener mange gange mere end tilsvarende nyere materiel. I 1999 havde DSB et udbud på nye dieseltog. Om dette udbud, der siden skulle resultere i ordren på IC4 togene, skrev DSB bl.a. således:

”.. Der er ingen standardtog i Europa, der er gode nok til danskerne. I forbindelse med bestillingen af 60 nye togsæt, ønsker DSB derfor at få bygget sine egne kvalitetstog.. ” ...
Men kære DSB og politikere, nu er chancen for i endelig kan gøre nytte!!! 

I england og Wales, hopper de på samme limpind: De skal også ud at købe, men for svimlende summer som; 80,000,000,000 mia. kr (£9.4bn) ...

".. Rail electrification is an important part of the Department's carbon strategy. Typically an electric train emits between 20% and 35% less carbon per passenger mile than a diesel train. This benefit will only improve as the electricity generation industry reduces its carbon levels. Electric trains also have zero emissions at the point of use, of particular benefit for air quality in pollution hot spots like city centres and mainline stations such as London Paddington .."
PS: Jeg ved godt, at Nordjyske Jernbaner, har købt 13 nye togsæt af mærket Alstom Coradia LINT (41), men det skulle efter sigende være et dieselmekanisk 2-vognstogsæt fremstillet af Alstom i Tyskland. Altså ingen nul-emissions passagertog, fra Alstrom, til Danmark ... |



Kilder: 👉
Luxembourg Becomes First Country to Make All Public Transit Free

No comments:

Post a Comment