May 11, 2018

Fyens.dk | 11 .Maj 2018 | ~ Borgmester forsikrer at nyt flycenter ikke vil genere borgere ~ | .. Det kommer ikke til at larme eller genere borgerne i Haderslev, når et trænings- kommandocenter for nordeuropæiske F-35-kampfly efter planen rykker ind. Det forsikrer borgmester i Haderslev Kommune, Hans Peter Geil (V), efter kommunen har underskrevet en samarbejdsaftale med en amerikansk forsvarsvirksomhed, der skal munde ud i et nyt flycenter .. | Blogger: [🛦Danske Defense DoD er gået i panik, siden F-35, aldrig kommer til at flyve og har bestemt, at Haderslev, skal være en international kampflykirkegård for døende 1977's F-16 og uduelige F-35, som sikkert og vist, kommer til at koste skatteyderne millioner på Scrap Metal og vedligeholdelsesudgifter🛦] ... Igen har de danske krigsliderlige genetisk modificerede politikere, afskrevet en aftale med Forsvarsministeriet Pentagon og denne gang, amerikanske forsvarsvirksomhed Cubic Defence Systems... Mens Tysklands Tornado-krigsfly er DIREKTE "uegnet til NATO-missioner", ser vi mange af F-16's tidligere problemer er spejlbilleder af de problemer, vi ser i F-35. Ifølge en artikel, forventede det amerikanske luftvåben, at F-16s forsknings- og udviklingsomkostninger steg med omkring 7 milliarder dollar til at nå 13,8 milliarder dollar i 1986. Justeret for inflationen er det 54,7 milliarder dollar i dagens dollars. F-35 F & U-omkostninger er på den anden side anslået til 107 mia. USD til dato (Lige nu en trillion stor fiasko)... Da Danmark i 1975 besluttede at købe 58 F-16-kampfly var det på mange måder en aftale med substantielle fordele.. Fælles fly betød også forbedrede træningsmuligheder for danske piloter og vigtig hjælp fra USA, da mangel på danske piloter betød, at op mod 25 procent af de danske fly ikke var operative. Men fælles fly betød ikke i sig selv, at Danmark blev en ligeværdig og efterspurgt deltager i internationale operationer. Det krævede en omfattende modernisering af F-16-flyet, indkøb af avancerede systemer og ammunition, en reorganisering af det danske flyvevåben, en forandring af dets organisationskultur og et tilstrækkeligt antal piloter. Kun i kraft af disse forandringer er det i dag muligt for flyvevåbnet at levere bidrag til internationale operationer, som både lovprises og efterspørges af partnere og allierede... For øjeblikket er der problemer med at fastholde piloter i Flyvevåbnet, idet forsvaret har oplevet et relativt stort frafald af piloter, der har taget beskæftigelse i civile luftfartselskaber. Bemandingen er derfor væsentligt under standardniveauet. Dette mærkes navnlig i F-16-enhederne i Jylland, hvor bemandingen i perioder har været mindre end 50 procent. Samtidig er erfaringsniveauet relativt lavt, da frafaldet hovedsageligt sker blandt de ældre piloter efter udløbet af deres obligatoriske kontraktperiode ... Mangelen på danske F16-piloter er nu så udtalt, at forsvaret har følt sig nødsaget til at ansætte en englænder og en amerikaner til at flyve de F16-fly, der ellers ville stå ubemandet i hangaren. Danske piloter flygter fra forsvaret, fordi de kan tjene flere penge hos private flyselskaber ... PS: Bevogtede F-16 og alt andet som plutopilot (Militærpolitiet) ved Flyvestation Værløse, FLHS, samt Flyvestation Karup... Dengang hvor regeringen fløj statsoverhoveder og andre VIP's under radaren (det var tider) ... |


LÆS VIDERE: https://www.fyens.dk/indland/Borgmester-forsikrer-at-nyt-flycenter-ikke-vil-genere-borgere/artikel/3254882

https://www.popularmechanics.com/military/weapons/a21587/1977-when-the-f-16-was-americas-problem-child/
https://www.rt.com/news/422904-german-tornado-nato-missions/
http://cms.polsci.ku.dk/publikationer/laeren-fra-f16/FINAL_L_ren_fra_F-16.pdf
https://www.dr.dk/nyheder/indland/dansk-forsvar-mangler-f16-piloter