Mar 28, 2018

Ekstra Bladet | 27. Marts | ~ Linses revisor forsikrede katastrofe-skib ~ | (In English:) A 'presumptuous' main suspect in insurance fraud of Scandinavian Star, has suddenly re-appeared in the Danish media after living in luxury for 28 years in Costa del Sol, which has helped hundreds of Danes paperwork with company creation. The secret silent business partner, is now assisting the famous reality star, Linse Kessler, which is 'almost' as popular as Kim Kardashian | Blogger: [”Splitte mine bramsejl” - Skibets tredje brand, bruddet på hydraulikrøret, skyldes bevidst SABOTAGE ... Norsk Politi har et kæmpe forklaringsproblem. Var de under pres fra Nordiske politikere og skibsejere? Norsk politi saboterede egen teknisk efterforskning iflg. Søfartsstyrelsens forhenværende skibsinspektør Flemming Thue Jensen. Politiets pågreb en lastbilchauffør og gjorde ham til syndebuk.' Salgsdokumentet dateret d. 23. januar 1990 var udelukkende ment som et pressionsdokument for, at opnå den højeste tænkelige forsikringskasko på skibet'.. o.s.v. ] ... Man skal passe på, hvad man siger, siden der findes, én million-milliard, Linseroyalister. Men Linsepigen flygter nu til Costa del Sol-kysten hvor typisk skandinavere, englændere, og et sandt paradis for pensionister er opstået, der ligger side-om-side under palmesuset, væk fra EU's lange arm og ned til skattegevinsten. 1 time i fugleflugt væk fra Gibraltar, hvor endnu flere, skattesvindlere bor... OG HER BOR ALTSÅ: danske forsikringsmægler Preben Rueda Martin, der hjælper Linse Kessler og hundredvis af andre danskere, med papirarbejdet i sin virksomhed i Spanien... Han har i en årrække assisteret andre entreprenante danskere i Spanien, drevet egen virksomhed i Danmark, og så formidlede han forsikringen af Scandinavian Star, der på tragisk vis gik i brand 7. april 1990 i Nordsøen, skriver EB.dk (1990 - u/ mæglerselskabet Amagerbro Assurance v/ Preben Pedersen).. ".. Preben Rueda Martin fortæller, at han kendte Scandinavian Stars ejer, Henrik Johansen, gennem sit arbejde som forsikringsmægler, og at han forsikrede færger for Johansen før Scandinavia Star. Desuden havde Preben Rueda Martin gode forbindelser til forsikringsselskaberne Fjerde Sø og Skuld, der stod for forsikringerne af Scandinavian Star (skriver EB.dk) .." ... Det der fik verdensalt.dk op i det RØDE felt, var denne bemærkning: ".. Preben Rueda Martin fortæller, at han har 🤞hørt🤞 om forsikringssvindel, men at han i forbindelse med sit arbejde med Scandinavian Star 👉aldrig👈 bevidnede noget, der kunne antyde det .. ".. Efter verdensalt.dk har undersøgt sagenskerne og smidt en del artikler ud om dødsskibet M/S Scandinavian Star i en årrække, springer denne måske ALTAFGØRENDE personlighed, frem i lyset, efter han har været GODT GEMT VÆK, fra danske og norske interesser, i mere end 28 år ... Det tog mig et splitsekund, men har også været inde i sagen før, at finde bevis for, eller en proklamation om, at SolkystKongen, Preben Rueda Martin, 'måske' IKKE, er så fin i kanten, som han udgiver sig for ... Følgende er hentet fra: "Krav om kommisionsundersøgelse. Scandinavian Star / Mike Axdal imod den danske stat. D.2. august 2006, Sandheden om Scandinavian Star skandalen." og et lille udsnit fra punkt 11 via Transcript fra Jesper Damgaards (kommentarspor): "..(..).. Salgsdokumentet dateret d. 23. januar 1990 var udelukkende ment som et pressionsdokument for, at opnå den højeste tænkelige forsikringskasko på skibet. Derfor var den ikke underskrevet af en sælger. Salgsdokumentet blev brugt overfor mulige kaskoforsikringsselskaber med en oplysning - se her, kunne i være interesseret i at tegne forsikring på Scandinavian Star, vi sælger eller vi køber skibet for prisen USD 21,7 millioner under forudsætning af, at vi kan få skibet kaskodækket i deres selskab. Dvs. det har således været mæglerselskabet Amagerbro Assurance v/ Preben Pedersen, i dag kendt som Preben Rueda Martin bosiddende på solkysten i Spanien, opgave at finde kontakter som kunne skabe kaskodækningen. Aftalen dateret. d. 23. januar 1990 er, som jeg og andre sagkyndige kun brugte som pression for, at få tegnet en urimelig høj kasko på skibet og siden er den aftale kun brugt som et dokument uden anvendelse..(..).. " Jeg vedlægger dokumentation ... PS: ud af de mange, mange, mange skandalesager som den danske regering har efterladt sig i kølvandet, lige siden venstreregering under I.C. Christensen blev i 1908 ramt af en skandalesag, da justitsminister P.A. Alberti blev dømt for bedrageri og Tamilsagen i 1993, hvor en rigsretssagen imod daværende justitsminister Erik Ninn-Hansen, blev søsat, HVORFOR, sørger man for, at den catalanske ekspræsident Carles Puigdemont, går planken ud, mens Preben Rueda Martin, som har skiftet navn fra Preben Pedersen, går FRI sammen med medsammensvorne i London, advokater, Norsk politi, danske og andre regeringer, o.s.v.? Hvad er det for et land, vi bor i??? ...

Øverst - Preben Rueda Martin. N.venstre - Scandinavian Star. N.højre -
Søfartsstyrelsens forhenværende skibsinspektør Flemming Thue Jensen.

LÆS VIDERE: https://ekstrabladet.dk/flash/dkkendte/linses-revisor-forsikrede-katastrofe-skib/7095465

*******************************************************************************



11 Transkript fra  Jesper Damgaards (kommentarspor):

Hvis man sammenholder skibets markedsværdi på tidspunktet for branden d. 7. april 1990 og vurderingen på skibet i Hverken i 1984 eller i 1990 ville Scandinavian Star have indbragt mere end 7,3 millioner USD hvis der i det hele taget var en køber. Niels Erik Lunds senere forklaringer om, at der var flere interesserede købere til skibet, er udokumenteret og hænger ikke sammen med virkeligheden, Havde dette været tilfældet, havde Stena Line selv solgt skibet især af hensyn til den vanvittige påståede salgspris til Henrik Johansen til 21,7 millioner i Hvorfor skulle Stena kun have godt 7 millioner USD for skibet hvis de kunne få 2 gange mere. Dette er heller ikke undersøgt i den politimæssige efterforskning. Det hele i denne sag handler om noget ganske andet end både Justitsministeriet og Rigsadvokaten vil gøre det til. Salgsdokumentet dateret d. 23. januar 1990 var udelukkende ment som et pressionsdokument for, at opnå den højeste tænkelige forsikringskasko på skibet. Derfor var den ikke underskrevet af en sælger. Salgsdokumentet blev brugt overfor mulige kaskoforsikringsselskaber med en oplysning - se her, kunne i være interesseret i at tegne forsikring på Scandinavian Star, vi sælger eller vi køber skibet for prisen USD 21,7 millioner under forudsætning af, at vi kan få skibet kaskodækket i deres selskab. Dvs. det har således været mæglerselskabet Amagerbro Assurance v/ Preben Pedersen, i dag kendt som Preben Rueda Martin bosiddende på solkysten i Spanien, opgave at finde kontakter som kunne skabe kaskodækningen. Aftalen dateret. d. 23. januar 1990 er, som jeg og andre sagkyndige kun brugte som pression for, at få tegnet en urimelig høj kasko på skibet og siden er den aftale kun brugt som et dokument uden anvendelse. Som jeg også ser sagen er selskabet KS Scandinavian Star også kun et flop i relation til et tilhørsforhold til Henrik Johansens interesser i Danmark. Jeg vil bestemt ikke bestride, at hensigten med KS selskabet var, at indsætte Scandinavian Star i rutefart, men vi taler om et ikke dansk KS scandinavian Star selskab i London under helt anden ledelse end Henrik Johansen. Jeg viser i den forbindelse til det dokument hvori Niels Erik Lund af KS Scandinavian Stars engelske Advokat Jay Allan Tooker, blev indskrevet i Bahamas skibsregister som managing Owner af Scandinavian Star d. 30. marts Jay Allan Tooker er omtalt i skrivelser fra advokat Sven Rosenmeyer Paulsen som værende advokat for selskabet KS Scandinavian Star- mens advokaten for SeaEscape, også ansat i samme advokatfirma i London, Daniel Tindall var udpeget som advokat for SeaEscape i handlen af Scandinavian Star. Jeg mener, at man bør undersøge mulighederne for, at et helt andet selskab var påtænkt til at skulle have stået bag Scandinavian Stars drift og dermed rederiselskab, idet jeg skal vise til, at Niels Erik Lund, Via selskabet Marne Investment co. SeaEscape, skulle stifte International Shipping Partners i Danmark.