![]() |
Nordea topper tilmed listen over banker med den mest svækkede kunderelation i 2016 |
Onsdag 25 jan. 2017 kl. 08:15
Der er tilbagegang over stort set hele linjen for den tidligere så succesfulde bank. Det viser den første store måling af kundetilfredsheden i bankerne i Danmark i 2016 fra konsulenthuset Voxmeter. Ifølge Voxmeter valgte næsten 40.000 kunder at forlade Nordea sidste år.
"For at sætte det i relief har Nordea mistet, hvad der svarer til hele Ringkjøbing Landbobanks kundemasse på bare ét år, så det er alvorligt," siger Christian Stjer, adm. direktør i Voxmeter, til Finans.
Til sammenligning oplevede ærkerivalen Danske Bank for første gang siden 1999 et år med en samlet kundetilgang. Ifølge Voxmeter på 5.000 nye kunder.
Nordea topper tilmed listen over banker med den mest svækkede kunderelation i 2016, og blandt landets store banker er Nordea den, som flest kunder - 39 pct. - overvejer at forlade.
"Vi tager denne og andre undersøgelser meget seriøst og har i resten af 2017 i vores planer kun ét hovedtema, og det er kunderne i fokus. Vi kan og skal gøre det bedre," siger Torben Laustsen, bankdirektør i Nordea, til Finans.
http://www.avisen.dk/top-nordea-haardt-ramt-af-kundeflugt-danske-bank-for_427087.aspx
Læs også: Nordea mister terræn i krig om bankkunder