Feb 25, 2017

BREAKING | INDEPENDENT | Germany unveils zero-emissions train that only emits steam | Great news! The world's first 'hydrail' only emits excess steam into the atmosphere, and provides an alternative to Germany’s 4,000 diesel trains!! (Blogger: DSB - Den Sanseløse Bankerot.. Tyskland vil introducere verdens første nul- emissions passagertog, drevet af brint. Niedersachsen har allerede bestilt 14 af slagsen, fra det franske firma Alstom. Forventet åben for offentligheden, December 2017.. Hvorfor er der pinlig tavshed fra den danske dagspresse, central- administrationen, Movia og DSB? Independent skriver, at der er udvist interesse fra Holland, Danmark og Norge? Har du hørt noget? NASA har brugt flydende brint til at drive sine raketter ud i rummet siden 1970'erne. Sveriges hovedmål er, at udelukkende at operere på vedvarende energi i 2040.. Spanien vil køre på 100 procent vedvarende energi, lover Energiboss. Men vent, de snakker om "vindenergi".. Hvor er brint- og fri-energi evolutionen?? Jeg studsede over en meget blot præsentation som hedder "..Hydrogen Link - En Grøn Nordisk Hydrogen Transport Korridor.." , men fra 2005. Har du set eller hørt om den nye skabelsen af et netværk af tankningsmuligheder for brint, der kan føre til etablering af en ”brint- korridor” mellem Norge, Sverige, Danmark og Tyskland?.. Vi ved med sikkerhed, dårlige tog samt nylig rædselsregnskab fra DSB, giver kæmpe underskud (igen, igen). Hvad kan passagere bruge DSB rejsetidsgaranti til, med toge, skinnenettet, signalproblemer og et håbløst forældet og ineffektivt system, som skaber kaoset? Skandaleramt rejsekort. Priserne på offentlig transport er kørt fra inflationen og overhaler benzinprisen. Det skyldes bl.a. det skandaleramte IC4-tog. Busruter omlægges. Ny køreplan giver længere ventetid. Overborgmesteren vil have elbusser i hele København, men det koster 68 millioner kroner mere om året at omlægge 33 buslinjer og hvem skal betale for det? Vi ved, at NoX fra DSB's dieseltog gør luften farlig for passagererne. Dansk Jernbaneforbund, forskere og organisationer, langer hårdt ud, efter DSB. WHO har for nylig hævet klassifikation af dieseludstødning så den nu 'betragtes' som definitiv kræftrisiko. Partikler (soot) befandt sig allerede i den kategori. I Danmark består den offentlige trafik i høj grad af dieseldrevne køretøjer, og for DSBs vedkommende oven i købet af alvorligt forældet materiel, som forurener mange gange mere end tilsvarende nyere materiel. I 1999 havde DSB et udbud på nye dieseltog. Om dette udbud, der siden skulle resultere i ordren på IC4 togene, skrev DSB bl.a. således: ”Der er ingen standardtog i Europa, der er gode nok til danskerne. I forbindelse med bestillingen af 60 nye togsæt, ønsker DSB derfor at få bygget sine egne kvalitetstog.. ”. Men kære DSB og politikere, nu er chancen for i endelig kan gøre nytte!!!. Som Mads Palsvig siger, ".. Den danske befolkning bliver snydt for kr 80 mia (milliarder) hvert år..".. Oven i det, ved vi godt, at over 100 mia kr. er forsvundet fra SKAT's inkompetence og/eller korruption, statsejet floppede it-giganter, fordækte børsintroduktioner, hvor pengene bliver kanaliseret over til udenlandske investorer. Vi ved godt, at det bliver skatteyderne, som skal betale, i sidste ende. Disse regninger betales via skattebilletten med forringelse af den offentlige service, forhøjelse af de grønne afgifter, tårnhøje priser på offentlig transport, boligafgifter og bidragssatser. Sådanne har det altid været. Hvad med i for en gang skyld, skifter spor og glemmer alt om at pleje olieindustriens interesser. Vi ved godt i har sat priserne op på elbiler og Tesla'er for ikke at tabe terræn overfor oliegiganterne i Kongeriget Saudi-Arabien. Vi ved godt, Danmark vil fjerne statsstøtte til olie, bare ikke i Danmark. Vi ved også godt, energisystemer, der er baseret på brint vil øge forsyningssikkerheden og mindske den politiske og økonomiske afhængighed af eksterne energileverandører. Men der er ingen penge at tjene, derfor gør politikerne, INTET..)


 
Tom Embury-Dennis@tomemburyd

Germany is set to introduce the world’s first zero-emission passenger train to be powered by hydrogen.

The Coradia iLint only emits excess steam into the atmosphere, and provides an alternative to the country’s 4,000 diesel trains.

Lower Saxony has already ordered 14 of them from French company Alstom, and more are likely to be seen around the country if they are judged a success, reports Die Welt.

Testing is set to be carried out by the end of the year, before it opens up to the public in December 2017.

The train was first presented at Berlin’s InnoTrans trade show in August, and it is set to be the first hydrogen-powered train to regularly ferry people over long distances.

There’s also interest in the train from the Netherlands, Denmark and Norway.


Read more
Brexit sees UK drop to new low in global renewable energy league table
Sweden on target to run 'entirely on renewable energy by 2040
Renewables surpass fossil fuel in record year for green energy
The EU country which wants to run on 100 per cent renewable energy

The iLint is powered by huge lithium ion batteries, and these get their energy from a hydrogen fuel tank on the roof of the train.

The hydrail can travel almost 500 miles per day at speeds of up to 87mph, and the only sound it gives off comes from the wheels and air resistance.

“Alstom is proud to launch a breakthrough innovation in the field of clean transportation," said Alstom CEO Henri Poupart-Lafarge, in a statement.

"It shows our ability to work in close collaboration with our customers and develop a train in only two years.”

Hydrogen power works when hydrogen is burned with oxygen to produce huge amounts of energy, with the only by-product being water. Nasa has used liquid hydrogen to propel its rockets into space since the 1970s

http://www.independent.co.uk/news/world/europe/germany-unveils-zero-emissions-train-only-emits-steam-lower-saxony-hydrogen-powered-a7391581.html

http://www.transport-research.info/sites/default/files/project/documents/hydrogen_link_fase_1_rapport.pdf
http://togforurening.dk/post/28211718645/dokumentation-om-togforureningen