Sep 4, 2014

Statslige kasserer i panik når de store banker's likviditetsregler sættes i kraft i dag

Federal Reserve Building i Washington, DC
Forord: Bottom line er her, Cabals Federal Reserve Bank er bankerot mht. likvide midler. De har dog de sidste par år, opkøbt statsobligationer for mange milliarder af dollars(papir), men de er nu udsat for den mistillid, korruption og uanstændighed, der bliver svær at overkomme. Når det nye finansielle system, som snart bliver annonceret, kommer i drift er de færdige. Guld bakket TRN overgår den almindelige Petro US Dollar. 


Udgivet Af Pam Martens and Russ Martens: 3. September, 2014 (Wall Street On Parole )

State Treasurers Panic as Big Bank Liquidity Rules Set for Release Today

De fortsatte perversioner og vansiring af en hel nations finansielle system til at tilpasse sindssygt komplekse mega banker - de samme, som bragte landet til randen af ​​økonomisk sammenbrud for seks år siden - er i centrum i Washington, DC igen i dag.

Fordi de føderale tilsynsmyndigheder ikke ønsker at have smidt æg på deres ansigt, hvis en af ​​disse globale kolosser skal reddes af skatteyderne igen, Rådet for Federal Reserve Board, Federal Deposit Insurance Corporation og kontoret for Comptroller af Valuta er sat til frigive nye likviditetsregler i dag. Reglerne vil omdefinere de typer af likvide aktiver disse gigantiske Wall Street banker skal være i besiddelse at opfylde de nye Basel III-Liquidity Coverage regel fastsat af den internationale bank-organ "Baselkomitéen" for Banktilsyn, en gruppe bestående hovedsageligt af globale centralbanker.

De føderale tilsynsmyndigheder forventes at vedtage regler, der sætter en stor afhængighed af bankerne som holder korte amerikanske statspapirer, en af ​​de mest likvide sikkerhedsmæssige klasser rundt om i verden, for at opfylde en bank run eller kreditkrisen 30 dages varighed.

De statslige finanschefer er i "panik" over reglen er berettiget. Ifølge presseforlydender kan de føderale tilsynsmyndigheder udelukke kommunale obligationer udstedt af stater, amter, byer og skoledistrikter fra kategorien "høj kvalitet likvide aktiver" (HQLA) som let kunne blive likvideret hvis nu en mega bank skulle opleve en kørsel med sine aktiver. Disse kommunale obligationer finansierer kritiske projekter som veje, skoler og broer. I betragtning af den forværrede infrastruktur af nationen, kan disse nye regler kritisk påvirke økonomiske interesser i USA, mens tilsynsmyndighederne viser voksende troskab til ønskerne fra udenlandske centralbanker.

I et brev af 31. Januar 2014 til de føderale bank regulatorer, National Association of State Treasurers kunne næsten ikke holde Deres harme tilbage, skriftligt:




  • "[Bankerne] er en vigtig del af dette afgørende vigtige marked, og deres fravær ville være til skade for dets virke. Vi mener, at den umiddelbare og direkte følge af denne udelukkelse til kommunale udstedere og deres afgiftspligtige bestanddele, er unødvendig, og i mange tilfælde uudholdelig, hvilket øger udgifterne til finansiering af et desperat behov [projekter] for reparation og udskiftning af eksisterende kommunal infrastruktur. Sådanne offentlige bygge-projekter er afgørende for en dynamisk og ekspanderende amerikanske økonomi i en stadig mere konkurrencepræget verden økonomi ... 


  • "The Federal Reserve er i øjeblikket accepterer alle kommunale værdipapirer (ikke kun dem, der er vurderet til investment grade) i en 2% -5% haircut når lovet på centralbanken, afhængig af løbetiden på papirerne. Således Federal Reserve allerede anerkender sund kreditpolitik, diversificering, og likviditeten værdi af kommunale værdipapirer ved at acceptere dem på samme haircut som amerikanske agentur værdipapirer og GSE'er og bedre haircuts end os erhvervsobligationer (som ville blive medtaget som HQLA under den foreslåede reglen) ... 


  • "Vi protesterer også, at den foreslåede regel vil tillade udenlandske suveræne statslige forpligtelser, der skal kategoriseres som HQLA, mens forpligtelser i de 50 amerikanske stater og deres forskellige politiske underafdelinger ville være udelukket fra behandling i nogen kategori af HQLA. Et sådant modsætningsforhold ville diskriminere de amerikanske stater og deres politiske underafdelinger og effektivt straffe regulerede virksomheder til servicering indenlandske kunder i den offentlige sektor ... "


Likviditeten regel kommer ud af Washington, DC i dag vil vise, hvor meget hykleri de føderale tilsynsmyndigheder er i stand til. Hvis virksomhedsobligationer er inkluderet i kategorien af den høje kvalitet af likvide aktiver, men kommunale obligationer er udelukket, er de i stand til ekstrem hykleri og hybris. Her er grunden:

Kommunale obligationer kom gennem den store depression med en ekstremt lav standard sats. Generel forpligtelse kommunale obligationer bakkes op af den fulde tro og kredit og beskatte magt en jurisdiktion som en stat eller amt eller by, mens kommunale obligationer udstedt til finansiering af et projekt klassificeres som indtægter obligationer og ofte bakket blot ved indtægterne fra dette projekt, såsom en vejafgift bro. Det er klart, generel forpligtelse kommunale obligationer, der bærer god kreditværdighed er generelt sikrere end indtægter obligationer.

Det kommunale obligationsmarked er enorm, omkring 3700 milliarder dollars. Men er, kommunale obligationer ikke kun i hænderne på store institutioner som banker, men også i hænderne på mor og pop investorer over hele landet, ofte i partier så små som $ 5000 eller $ 10.000 eller $ 25.000.

Midt i en bankkørsel eller kreditkrise, hvor en mega bank har brug for øjeblikkeligt at hæve kontanter til at opfylde udgående 10 milliarder dollar eller 100 milliarder dollar eller 500 milliarder dollar, muni marked med sine brede spænd og fragmentering er ikke til at komme igennem på befæster.

Men hverken er corporate obligationsmarked - i virkeligheden kunne dette marked handle endnu værre end det kommunale obligationsmarkedet, fordi netop, hvad en virksomhed er værd kommer under stort spørgsmålstegn, når dens bestand er på vej midt i en kreditkrise.

Den endelige hykleri er de føderale tilsynsmyndigheder 'forslag om, at en bank oplever en bank run brug for 30 dage likviditet til at ride stormen af ​​og gøre alternative ordninger. Som de seneste erfaringer har vist - hvis en af ​​monster mega banker kommer i alvorlige problemer, det kommer til at blive drænet for sine salgbare aktiver i en uges tid på grund af sikkerhedsstillelse krav fra modparter.

De føderale tilsynsmyndigheder bør ikke være nødvendigt at blive mindet om hvad der skete med Citigroup i uge 17 til 21 November i 2008 Som Wall Street On Parade tidligere rapporteret:

"Citigroup viste alvorlige stammer i 2007, men nedsmeltning kom uge af 17. november 2008 På mandag, det firma kaldet et rådhus møde med medarbejdere og annoncerede fyring af 52.000 arbejdere. På tirsdag 18 Nov Citigroup annoncerede, den havde mistet 53 procent af en intern afdækning fondens penge i en måneds tid, og at det var at bringe 17 milliarder dollar af ikke-balanceførte aktiver tilbage på sin balance. Den næste dag bragte de uvelkomne budskab, at et advokatfirma var vedrørende fejlagtigt Citigroup torvs MAT Fem fonden som »sikre« og »sikkert« derefter overvågede den miste 80 procent af sin værdi. På torsdag, Saudi-prins Walid bin Talal, en storaktionær, trådte frem for at forsikre offentligheden om, at Citigroup var »undervurderet«, og han købte flere aktier. Den næste dag bestanden faldt en anden 20 procent til at lukke på 3,77 dollar.

"Alt i alt mistede Citigroup 60 procent af sin markedsværdi i denne uge og 87 procent for året til dato. Selskabets markedsværdi gik fra $ 250 milliarder i 2006 til 20500 millioner dollar på fredag, 21. november 2008 "

Efter allerede modtog $ 25 milliarder dollars i skatteyderne redningen midler, Citigroup fik derefter en anden infusion 20 milliarder dollars, mere end $ 300 milliarder i offentlige aktiver garantier og hemmelige bagdøren lån fra New York Fed på over 2000 milliarder dollar dollars - hvoraf meget var på interesse ligger under 1 procent.

Den utrolige fortælling om hybris af vores bank lovgivere i magten op Citigroup til at true den finansielle stabilitet igen en anden dag er blevet omhyggeligt stykket sammen for vores læsere i "The Untold Story of redningen af ​​Citigroup."

Hvilket bringer os til i dag. Citigroup har dumpet sin stresstest med sine føderale tilsynsmyndigheder, har vist sig ikke at have en troværdig plan for at slappe af sig selv i en nødsituation, og som potentielt kommer til at betale prisen for dette rod: nationens statslige finanschefer og skoler og veje og broer, som havde absolut intet at gøre med at bringe landet i knæ i 2008.